We zijn weer thuis!

29 april 2014 - Arnhem, Nederland

We zijn weer thuis! Wat een lief welkom, bedankt!!

Een bewogen aankomst op Schiphol       Wat lief!!!

Aanvulling 1 mei 2014:

Na een paar dagen uitrusten en opruimen, zal ik nog even kort verslag doen van de laatste dag in Kuala Lumpur en de terugreis.

Maandag zijn we na het ontbijt en het inpakken van de tassen naar de Bird garden gegaan. Dit ligt in het park van Kuala Lumpur, een groene oase middenin de stad. De vogeltuin was erg mooi en leuk om doorheen te wandelen. Neushoornvogels, ibissen, papegaaien en andere tropische vogels vliegen en lopen er vrij rond. Een paar keer zagen we een dikke witte klodder, een koffiekopje vol zeg maar, naar beneden vallen en aan het eind van ons bezoek waren we erg dankbaar dat wij die niet op ons hoofd hadden gekregen! We hebben trouwens ook nog wat aapjes gezien die hier midden in de stad, in het park, wonen. Erg leuk en onverwachts!

Op de terugweg is Puk lekker in slaap gevallen in de buggy. Dat ding heeft zijn dienst wel bewezen deze reis! Zelfs in Kuala Lumpur, met dikke gaten in de weg en stoepranden van dertig centimeter hoog...

Bijna weer bij het hotel barstte de hel ineens los: een flinke tropische regenbui vergezeld door een gigantische onweersbui. Wat moesten we nu? Omdat het maar niet ophield, is Martijn uiteindelijk onze tassen gaan halen in het hotel en ben ik met Puk blijven wachten onder een afdakje. Daarna zijn we rennend door de regen naar het station gegaan. Na een paar seconden waren we al zo nat dat het eigenlijk niet meer uitmaakte, maar het was leuk!

De twaalf uur in het vliegtuig gingen weer hartstikke goed. Puk heeft de eerste 6,5 uur geslapen en daarna moest natuurlijk de Lion King worden gekeken! Het laatste uurtje werd het toch wel spannend en begon Puk wat ongeduldig te worden, maar gelukkig gaat dit uurtje altijd snel door de landing enzo. In de aankomsthal stonden de oma's en opa al te wachten en na even over en weer geklets (en heel veel knuffelen met Puk), was het al net of we nooit weg zijn geweest.

Na twee dagen thuis is het huis weer netjes, alle was en bagage is weggewerkt, maar het is ons nog niet gelukt alle 3400 foto's te bekijken. Het is erg leuk om ze terug te zien, maar het duurt wel even voordat we het allemaal hebben uitgezocht. Gisteren waren we alledrie om vier uur 's morgens wakker, vanmorgen was het vijf uur. Hopelijk zet deze trend zich voort en zijn we zaterdag, op Puks verjaardag, op een normale tijd wakker!

Bedankt voor alle reacties op ons reisblog en de foto's. We vonden het leuk dat jullie ons wilden volgen tijdens onze reis. Het is nu tijd om ons 'gewone' leven weer op te pakken, maar we kijken terug op een bijzondere en leerzame reis, met al z'n ups en downs.  We hebben er een hoop mooie herinneringen en prachtige foto's bij!

Liefs,

Martijn, Puk en Jessica