Puks nieuwe backpack en andere voorbereidingen

14 februari 2018 - Arnhem, Nederland

Puk met haar nieuwe Osprey tasEen reis zoals die naar Namibië is een goed excuus om flink uit te​ Puk met haar nieuwe Osprey taspakken qua voorbereidingen. Was een nieuwe tas voor Puk perse nodig? Ja, eigenlijk wel, want haar backpack van de vorige reis is echt te klein geworden. Was een tas zoals de Osprey Jet 18 perse nodig? Nou nee, eigenlijk niet, maar hij is wel heel erg mooi en vooral heel erg praktisch! Puk is er blij mee en ik ben stiekem een beetje jaloers...

Net als bij mijn eigen tas, heb ik voor de tas van Puk uitgebreid 'onderzoek' gedaan op internet. Ik vind het belangrijk dat Puk er nog wat jaren mee kan doen en dat ze de tas ook kan gebruiken tijdens het wandelen. De tas moet daarom goed verstelbaar zijn en een heupband hebben. Als eerste kwam een tas van Vaude voorbij: de Puck 14. Deze moet het worden, dacht ik meteen! Maar afgezien van de prachtige naam (wel jammer van die 'c' ertussen...) en een aanwezige heupband, kwam de tas niet door de keuring. Ik miste meerdere opbergvakjes en draagcomfort.

Na lang zoeken en wikken en wegen, kwam ik bij de Osprey Jet 18 uit. Een stoere, multifunctionele, prachtige kwaliteitsbackpack. Een stuk duurder dan de Vaude tas, maar Puk wilde graag wat van haar spaargeld bijleggen, zodat het toch echt de Ospreytas zou worden. Eenmaal via internet besteld, was het nog even spannend of de tas niet te groot zou zijn. Volgens een aantal websites is de tas namelijk geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar en Puk heeft, als bijna 8-jarige, nou eenmaal de lengte van een 5-jarige... Gelukkig hadden andere websites gelijk en past de tas ook, maar wel 'net aan', bij 5-jarige kids!

En hoe gaat het verder met de voorbereidingen?

Behalve onze laatste nacht in Windhoek zijn alle campings zo goed als geboekt. Er zitten een paar campings bij waarvan bekend is dat er geregeld olifanten over het terrein heen lopen! Ik hoop toch echt dat wij dat geluk mogen hebben!! (en dat we ze vanaf een veilige plek mogen aanschouwen...). Andere campings bieden de mogelijkheid om met een 'gamedrive' mee te gaan. En nee, dit is geen computerspel (die associatie hadden wij tenminste), maar het rondrijden in een safari-auto op zoek naar wilde beesten. Het woord 'game' is een overblijfsel uit vroegere tijden, waarin het jagen op wilde dieren nog als spel werd gezien. Nu is het een vredig gebeuren, waarbij je onder leiding van een gids meer kans op bijzondere waarnemingen hebt dan wanneer je op eigen houtje gaat rijden. Bij de Brandberg White Lady lodge hopen wij tijdens zo'n drive de zeldzame zwarte neushoorn en woestijnolifanten te zien. En zo niet, dan moeten we het maar doen met de 'gewone' olifanten en de witte neushoorns in Etosha NP ;)

Ik vind het zelf altijd erg leuk om een reisverslag bij te houden en tijdens een reis foldertjes, toegangskaartjes en anzichtkaarten te verzamelen. Om Puk hierin mee te nemen, heb ik bladzijdes voor een reisdagboek gemaakt. Deze kan ze tijdens onze reis invullen en in een plakboek plakken. In het plakboek is er daarnaast nog genoeg ruimte voor allerlei dingen die ze onderweg tegenkomt en voor foto's. "Mag ik er ook botjes in plakken? Misschien vind ik wel slangenbotjes!" Jahoor Puk, dat is prima, haha!

Tijdens onze vorige reis was ze nog te klein om dit te doen, maar ze kijkt nog geregeld naar de foto's die we voor haar hebben laten afdrukken. Voor deze reis kan ze nu dus zelf een mooi boek met herinneringen maken! "Leuk voor later"...

Voorkant reisdagboek PukPuks reisdagboek blz. 1Puks reisdagboek blz. 2

Puks reisdagboek blz. 3Puks reisdagboek blz. 4

Tot zover deze update. De volgende komt waarschijnlijk pas vlak voor de reis, aangezien de voorbereidingen van de komende tijd aardig saai zijn (zoals het halen van mijn DTP-vaccinatie). Nog vijf maanden te gaan...

Liefs van Martijn, Puk en Jessica

1. Sylvia Tutuarima:
    15 februari 2018
    Wat leuk weer te lezen over jullie voorbereidingen! En wat een mooie "rugzak " Puk! Daar kan heel wat in!
    En dat dagboek word vast geweldig en heel dik! Groetjes, Sylvia
  2. Linda Van aalst:
    15 februari 2018
    Inderdaad weer super leuk om te lezen!! En puk is al helemaal voorbereid! Ben benieuwd naar alle verhalen, belevenissen en herinneringen die in je dagboek komen te staan!!

Groetjes Linda
  3. Martijn, Jessica en Puk:
    17 februari 2018
    Wij ook haha! Voor hetzelfde geld komt er niks van en keert ze met een leeg boek terug ;)
  4. Judith:
    17 februari 2018
    Voorpret en dus voorbereiding is bijna de leukste tijd. Geniet nog maar heel erg van die 5 maanden!
  5. Martijn, Jessica en Puk:
    20 februari 2018