Genieten in Namibië!

11 juli 2018 - Erongo Region, Namibië

23 juli 2018 - Okaukuejo camp, Etosha NP

We zijn al bijna twee weken in Namibië en het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat dit reisverslag niet gaat lukken. We hebben genoeg te vertellen, maar naast dat we bijna nergens Wi-Fi hebben, is het niet te doen om alles op de telefoon uit te typen. Ik houd ons reisverhaal bij in een schriftje en zo gauw we weer thuis zijn, zal ik alle verhalen op deze site zetten, samen met onze mooiste foto's.

Voor nu alvast een korte samenvatting (met wat foto's van onze telefoons): wat een gave reis! We hebben in stormachtig weer over de zandduinen in de woestijn gelopen, op de meest eenzame plekken gekampeerd onder een prachtige sterrenhemel, we hebben de zeldzame woestijnolifanten kunnen bewonderen van een paar meter afstand en nu we in Etosha NP zijn, zien we dagelijks vele zebra's, springbokken, struisvogels, gnoes, gemsbokken, giraffen en olifanten.

Gisteren hebben we alledrie vol adrenaline in de auto gezeten na het spotten van een luipaard!! We wisten van heel veel dieren dat we ze zeker zouden zien. De luipaard hoorde daar echter niet bij. Je moet heel veel geluk hebben om deze tegen te komen en dat hadden we dus! Terwijl we naar een groepje olifanten keken, zagen we hem ineens zitten. Op zijn dooie gemakkie bekeek hij ons vanuit het struikgewas (zie foto van het schermpje van onze camera). Toch wel het hoogtepunt van de reis tot nu toe!

Puk eindigt iedere dag als een halve Himba, met al het bruinrode zand/stof hier. Ze geniet van alle dieren die we zien, werkt iedere dag ijverig aan haar eigen reisverslag en doorstaat de wat langere autoritten met het luisteren naar luisterboeken. Ik heb meerdere boeken mee, maar ze luistert inmiddels voor de vijfde keer naar De Gorgels.