Eindelijk weer op reis!

5 september 2017 - Arnhem, Nederland

Collage Namibie

Donderdag 31 augustus 2017... zo blij als een kind stuiteren we door het huis. We gaan naar Namibië! Nog geen vier dagen na de beslissing om volgend jaar naar Afrika te gaan, hebben we de tickets geboekt. Nu kunnen we niet zomaar meer terug... Als we het 's middags aan Puk vertellen (dat het nu definitief is; ze wist natuurlijk al dat we plannen hadden), reageert ze met een 'oké' en een uitgebreid verhaal over hoe het op school was. Duidelijk totaal niet onder de indruk! Ze kijkt er, net als ons, naar uit om zoveel wilde dieren te gaan zien volgend jaar, maar waarschijnlijk beseft ze later pas hoe bijzonder zo’n vakantie eigenlijk is.

Afrika staat al wat langer bovenaan ons verlanglijstje, maar werd vier jaar geleden op de lange baan geschoven door Nieuw-Zeeland en Maleisië. We vonden Puk destijds nog te jong voor zo'n intense belevenis van op safari gaan in Afrika. En na onze grote reis in 2014 kwam de Pabo, met alle kosten, drukte en weinig inkomsten van dien. Een reis naar Afrika leek voorlopig onbereikbaar. Tot we vorige week weer eens ons vakantiespaarpotje controleerden…

We hebben uiteindelijk voor Namibië gekozen, omdat we overal teruglezen dat het landschap en de ongereptheid van de natuur een onuitwisbare indruk op je achter zullen laten. Het is minder toeristisch dan Zuid-Afrika en veilig om zelf, niet georganiseerd, rond te reizen. En dus vliegen we in de zomervakantie van 2018 vanuit Frankfurt, met Qatar Airways, naar Windhoek, om vanuit daar in drie weken het land te gaan verkennen.

Nu de tickets zijn geboekt, zijn we begonnen met de voorbereidingen, oftewel: de voorpret! De eerstvolgende stap is beslissen hoé we gaan reizen: met een 4x4 met daktenten en dan hoofdzakelijk kamperen of met een gewone auto en dan overnachten in lodges. Qua kosten schijnt het uiteindelijk op ongeveer hetzelfde uit te komen. Qua belevenis komt de 4x4 als winnaar uit de bus, maar wat betreft slaapcomfort zal de tweede optie beter uitpakken...

Jullie lezen later nog wel wat het is geworden, want ondanks dat dit 'maar' een gewone vakantie is en niet zo'n lange reis als de vorige keer, wil ik weer een reisblog bij gaan houden. Ik vind het veel te leuk om onze verhalen en foto's te delen en voor ons is het een mooi soort van naslagwerk. We kijken alledrie nog geregeld met veel plezier terug op onze vorige reis en kijken ernaar uit om nog meer van zulke mooie herinneringen te maken!